سایت در حال بارگزاری ست، لطفا شکیبا باشید
دو هزار اندی سال تجربه در نشست هتلداری دیتا
  • 1403/05/23

دو هزار اندی سال تجربه در نشست هتلداری دیتا

من و همکارانم برای اولین بار نیست که دست به ریسک و خلاقیت میزنیم ! بارها و بارها تلاش کردیم بدون چشمداشت و با دستان خالی قدمی و حرکتی برای زنده نگهداشتن صنف و صنعت هتلداری و گردشگری کشورمان به سهم خودمان ! در بخش های  آموزش ، برگزاری رویداد، مدیریت هتل ، تجهیز و راه اندازی و سیستم گذاری آن برداریم ! مجددا با دستان خالی ، اما مصمم و کاملا مشتاق ، توانستیم هفته گذشته ، نزدبک به ۲ هزار و خورده ای سال تجربه در صنف هتلداری و گردشگری کشور  را در کنار هم گرد آوردیم  ! ۱۳۴ نفر با میانگین ۱۵ سال تجربه ! اینبار هم مثل همیشه و در پایان هر خلاقیتی ! از خودم پرسیده ام که چه چیزی به هتلداری ایران اضافه کرده ایم ؟ و موجب ارتقای کدامیک از شاخص های صنف و صنعت هتلداری کشور شده ایم ؟

بدون شک و تردید وظیفه و مسئولیت‌ اجتماعی هر یک از ما در قبال گردشگری ایران زمین این است که بدون چشمداشت مالی و سهم خواهی های مرسوم بتوانیم یک میلیمتر ، یک قدم ، یک کلمه و یا یک جمله به سطح و لِوِل این صنعت کمک و مساعدت کنیم ! حال این کمک میتواند با یک استوری کاریابی برای همکاران ارزشمندمان باشد یا یک تور بین المللی آموزشی و یا سلسله نشست های دیتا ! طبیعتا و قطعا طراحی و اجرای هر تجربه و خلاقیت جدیدی با ایرادها و چالش های فراوانی روبروست که مهم ترین آن مقاومت در برابر تغییر و باورنداشتن به نوآوری و سپردن کار به جوانان در صنف هتلداری و گردشگری است ! اما آنچه که موجب طراحی و سازماندهی و اجرای پیوسته سلسله نشست های دیتا می گردد باور به این موضوع بوده و هست که اجازه دهیم صداها و گفتگوها و زندگی نامه های پرتنش و پرچالش همه همکاران و عزیزان مان در این صنف شنیده و دیده شود ! آنهم  در قالب طرح مسئله !  از آنطرف از کارشناسان و متخصصین ارزشمند و باسواد و تحصیلکرده در دانشگاه های شاخص مان خواهش می‌کنیم  به بیان و ارائه راه حل و راهکار بپردازند تا ما هم بتوانیم در این جو و محیط سراسر علمی و پژوهشی ، مسائل لاینحل این صنف رو تک به تک (شاید) حل کنیم !  ایجاد این محیط جدید برای  گفتگو و دیالوگ ،  طبیعتا خارج از چالش و مسئله و حتی تنش نخواهد بود !

اما خدا رو شکر ! نشست هتلداری دیتا ۲ هم با طرح مسائل حوزه منابع انسانی و شاخص های ارزیابی مدیران و کارکنان ارشد هتل ها و مراکز گردشگری در مورخه ۱۴ مرداد ماه به میزبانی هتل پنج ستاره پردیسان مشهد برگزار شد . جا دارد به سهم خودم  از همه تشکر کنم علی الخصوص حامیان و اسپانسرها و پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی مشهد و مدیریت عالی هتل پنج ستاره پردیسان و همه همکارانی که سخنرانی ۴۵ دقیقه ای  طولانی و خسته کننده و خارج از کنداکتور و پنل  حقیر را تحمل کردند ! اما خب چه کنم !؟ در نشست دیتا ۱ وقت سخنرانی ام را تمام و کامل و با افتخار تقدیم پیشکسوتان عزیزم کردم و در نشست دیتا ۲ دوست داشتم آنرا ملاحظه و جبران و اندکی صبوری کنند!

نهایت داستان این که :

همدلی حل معماست اگر بگذارند!